måndag 21 september 2009

Tvättstuga

Ny fräsch tvättstuga, med svart/grått klinkers och vita väggar. Inredningen är Ståt från IKEA i lantligt vitt, vit bänkskiva och porslinsho. Blandaren är ifrån Moras Classic serie. Vår tvättstuga är inte särskilt stor, men vi fick ändå plats med en skötplats till lille A. Blöjor och skötbädd förvaras i ett underskåp och är bara till att lyfta upp när man behöver. På den öppna hyllan över skötplatsen förvaras det nödvändigaste, som tvättlappar o diverse salvor mm.
Strykbrädan fick ett nytt överdrag i rosa och vitt från Nyblom & Kollén och den gamla tvättbrädan fick plats vid blandaren. Jag fick tillbaks mina Mielemaskiner (tvätt o torktumlare), det finns inga bättre!! Inspirationen till min tvättstuga fick jag från Julia och Anette.
Idag har lillprinsen varit på förskolan själv hela förmiddagen, samt under lunchen. Imorgon ska han sova där för första gången.
Kram Anna


4 kommentarer:

Marie sa...

Åh det ser verkligen fräscht och fint ut. Skulle inte heller tacka nej till Mielemaskiner :)
Kram Marie

Snövita drömmar sa...

Vilken fin tvättstuga!!!
Ha en bra dag!

ina sa...

Åh vilken fin tvättstuga!!! Börjar genast fundera på hur jag ska renovera min ;-)

Huset i bullerbacken sa...

Jätte fin tvättstuga, Vi ska till och renovera våran nu och det ser ut som om de är ganska så lika i storleken. Måste fråga hur ni gör med saker som ni behöver hänga?? Vi står i valet och kvalet att skaffa torktummlare eller plats för hängning. Sen en till fråga, har ni öppen under skåpen mot golvet?? Ha en härlig dag!! Hälsningar Anna