torsdag 24 september 2009

Lillprinsens rum

Idag tänker jag bjuda på några bilder från lillprinsens rum. Han sover fantastiskt bra i sin nya Junosäng ;-). Jag kan än idag inte förstå att jag kom över en så fin klenod för en så billig peng. Jag fick svar på min "köpes-annons" på Blocket, vilket jag inte trodde, och säljaren hade ingen aning om vad hon sålde. Vi packade in hela familjen i bilen och åkte 10 mil och hamnade mitt i en raggarträff, men efter lite felkörningar var vi framme, in med sängen i bilen och sedan tillbaks 10 mil hem igen. Jag har slipat, skrapat och slipat på denna juvel och sedan lämnade vi in den för lackering. Nu efter att ha stått 2 veckor i stallet för avluftning, har den äntligen fått komma in.

Nytt bäddset från Cillas Cottage, kanin och gris från Maileg.


Nya beslag från Clas Ohlsson, postlåda från Bruka, bil från Teddykompaniet, kanin från Maileg, så även plansch o liten tavla.

Lite förebilder:


Skåpet före, slipning och målning. Säljarens bild.




Rummet före renoveringen, säljarens bild.



Nu har rummet vitmålat tak, nytt golv, Alloc lutad furu, vita väggar, vit dörr och vitt i och kring fönstret. Fler bilder kommer så småningom!

Kram Anna

5 kommentarer:

Susanna sa...

Så fin säng och rum!!! Och tvättstugan inte att förglömma!!! Får jag länka till dig i min blogg?
H. Susanna

Snövita drömmar sa...

Verkligen fin säng! Förstår om du blev nöjd!

Stina sa...

Jättefin säng.:-)

Pia sa...

Hvilket fint rum! Den flotte kommoden skulle jeg også gjerna villa ha;-)

Kram

Maria i Lilla villa vita sa...

Vad härligt att göra så fina fynd, som en junosäng! Jag blir glad ända in i själen när det händer mig med liknande ting. Grattis till ert fantastiska hus, kul att se de fina stolarna...
Kram Maria