torsdag 9 oktober 2008

Ekologiskt och böcker...

(Bild lånad från Årstiderna)

Efter att ha besökt Malmömässan i söndags så började jag fundera över olika val som finns att göra gällande mat. Ekologiskt och KRAV-märkt är redan ett självklart val i stor utsträckning här hemma. Just nu funderar jag på olika lådor som man kan beställa med frukt o grönt o få hem till dörren. Har du någon erfarenhet av dessa lådor?

Jag har kollat runt efter olika inredningsböcker också, har du något bra tips på en bra o inspirerande bok som man inte tröttnar på?

Kram /Anna

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, fin blogg du har, i vår familj är ekologiskt och energieffektivt (snålt) ett absolut krav. Har precis som du småbarn och jag tänker ständigt på vad jag kan göra för att bidra till att naturen och miljön skall vara så bra som möjligt för mina små. Av den anledningen tycker jag inte att det är ett bra alternativ att köpa ekologiska varor som tex från det företag som du valde att låna bilden från... beroende på var i landet man bor så kan transporten bli ganska lång, inget bra... Bättre är det då att istället handla närproducerat ekologiskt, i många fall kan man handla direkt från bönderna runt omkring en, fortfarande ekologiskt producerat givetvis. Se dig omkring så hittar du säkert bättre alternativ än ditt förslag, sedan är det ju viktigt att hålla sig till säsongens frukt och grönt för att alltid minimera transporterna. Detta blev ett tråkigt inlägg, men fundera lite på det... jag återkommer med roligare kommentar vid annat tillfälle.
/Malin