torsdag 8 mars 2012

Vasaloppet 2013

Har världens dilemma för tillfället! Eller I-landsproblem, snarare! Jag har ju som ni redan räknat ut bestämt mig för att åka något/några lopp i Vasaloppsveckan 2013. Ett utav dem är definitivt Tjejvasan, men sen velar jag mellan Öppet Spår och Vasaloppet.
Det som talar för Öppet Spår är att det går ganska nära inpå Tjejvasan. Jag "slipper" åka hem mellan loppen, alternativt stanna borta från familjen alltför länge. Jag inbillar mig att det inte är samma hets som i Vasaloppet, risk för att bryta stavar och skidor och slå sig halvt ihjäl i trängseln.
Det som talar emot Öppet Spår är att det går för tätt inpå Tjejvasan, jag kanske inte hinner återhämta mig, jag är ju nybörjare fortfarande. Jag tror att det inte är samma folkfest som på riktiga Vasaloppet.
Det som talar för Vasaloppet, är ju folkfesten, som jag tror finns kring Vasan. Återhämtningen är längre än ÖS.
Det som talar emot är hetsen i första backarna/backen, man läser ju historier som slutar i nästintill slagsmål bland alla stressade åkare. Jag lär ju få starta i lingonleden, bland de sista, där jag säkert hör hemma. Jag måste stanna hela veckan alternativt åka upp och hem en extra gång. Jag måste ju bestämma mig snart innan platserna tar slut.
Ni förstår vilket dilemma, va? Men efter att ha sett denna filmen så inser man att det inte är så svårt att ta sig till Mora från Sälen, i allafall!
Kram Anna ♥

1 kommentar:

MISS ALICIA sa...

Hej!

Ta gärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där hittar du spännande brittiska märken.

Vänliga Hälsningar,
Miss Alicia