torsdag 15 mars 2012

Vasaloppet 2013 -Fulltecknat!

(Bild lånad från Vasaloppet.se)

Jag läste idag att Vasaloppet blivit fulltecknat, endast 11 dagar efter öppnandet av anmälan. Jag är överraskad över att så många (15800) vill åka. Jag är samtidigt glad över att ha knipit en startplats, både i Tjejvasan och i Vasaloppet. Det ska bli så kul, men samtidigt lite pirrigt! Jag våndas inte så mycket över att det är långt, för jag är inställd på att jag kommer att bli trött, riktigt trött, utan mer över utförskörningarna. Jag är lite mesig och harig när det går utför, men det är väl bara å slänga handväskan och köra!


Jag tror bestämt att det börjar bli dags att göra upp en träningsplan. Det kan nog vara bra att ha. Jag vill ju ändå känna att jag gjort mitt bästa för att kunna uppnå något resultat.

Ha en skön helg!
Imorgon blir det After Work fö rförsta o sista gången tror jag. Det är ju snart Göteborgsvarvet
och jag hoppas kunna förbättra min tid från ifjol.

Kram Anna♥

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill bara lämna ett litet tips som kommer göra ditt Vasalopp betydligt roligare.. :) Öva på att åka utför!! Många har föreställningen att loppet bara är platt och har därför fullt fokus på stakningen. MEN! Det finns en hel del utför också, och när man startar långt bak är det inte ovanligt att spåren än borta. Så om du har möjlighet att träna på snö - lägg lite fokus på att åka utför, det lönar sig! Och lycka till :)