måndag 28 mars 2011

Tur i oturen


Det gjorde ju jag och vann!! Ibland har man turen på sin sida. Kanske kan kompensera den otur som jag haft med sjukdom på sistone. Jag har varit förkyld i två veckor och idag fick jag ila till läkaren med en konstaterad bihåleinflammation som resultat. Det blir till att käka en tiodagarskur med penicillin, blä! Det är baksidan med mitt jobb(förskollärare), att man åker på diverse sjukor hit o dit, även om jag varit hyfsat förskonad den sista tiden.


Tråkigt är ju att jag inte kan löpträna när vädret nu äntligen börjar bli riktigt bra!!! Jag som är så sugen, med nya skor och allt!


Ja, ja nog med tråkigheter. Vi har i allafall fått planterat penséer, påskliljor och vita pärlhyacineter i allafall och så vann jag den finfina vinsten hos söta Jordgubbar med mjölk.


Kram på er i vårsolen!


/Anna

2 kommentarer:

Grodmamman sa...

Grattis till vinsten!
Jag är också förskollärare, kanonförkyld just nu och längtar efter att få snöra på mig joggingskorna!:) Hoppas att vi snart är ute i joggingspåren igen!
Kram

Emy sa...

Ja du här har du ytterligare en förskollärare som efter två veckors förkylning fick bihåleinflammation som följd och penicillin i tio dagar, uscha buscha... men som tur är så hjälpte penicillinet fin-fint så nu mår åtminstone jag bra igen och hoppas du gör detsamma med! :-)

/Emy
forskollarare.blogspot.com