fredag 1 april 2011

Trädgårdsinspiration

Jag tog en trädgårdsrunda ikväll tillsammans med barnen. Vi påtade lite i odlingslådorna och tittade på syrenerna som har fått knoppar och likaså äppleträden. Härligt! Äntligen är våren på gång! Jag har samlat lite inspiration till trädgården bilderna har jag lånat lite varstans på nätet.


Den första bilden har jag lånat ifrån Simplicity's blogg. Jag tror hon tagit fotot på en trädgårdsmässa. I allafall tycker jag så himla mycket om bokstäverna i gräset, något liknande kommer det nog att bli här på vår gård. Jag är ju så förtjust i bokstäver. Jannice som den rara tjejen heter som har bloggen, håller även i en del kurser i Feng Shui, bla med trädgårdsinriktning, den kursen gick jag och en vän till mig för ett tag sedan. Så himla bra!!



Denna bilden har jag lånat från Simplicity's blogg.


I dessa trädgårdsmöbler kan vi gärna sitta och fika hela sommaren, så söta!! Det får mig att tänka på Emil i Lönneberga och Madicken och Bullerbyn, klassiska möbler som gärna får stå under ett träd!



Bilden är lånad från Brafab.


Denna soffa skulle jag gärna vilja ha stående i trädgården, på en avskiljd plats. Här ska jag sitta och avnjuta en god kopp kvällsté. (ha ha, jag som alltid somnar i soffan, men det är ju denna för hård till).



Soffan och bilden kommer från Guteform.


I helgen är det vårinspiration i butiken Enkla Ting, härligt!


Kram Anna

1 kommentar:

Villa Hemma sa...

Tjenahej

Har inte hittat ngn värdig ersättare till Juno... men vi håller tillgodo med Ikeas järnsäng fr barnavdelningen :)

kram