söndag 28 februari 2010

Mer rosa....

Idag är det vår i luften, + 6 grader o sol. Jag for iväg och shoppade en sväng. Några rosa mårbacka tillsammans med en vit ranunkel fick följa med hem från blomsteraffären.

Hur vill dessa blommor (ranunkel) ha det egentligen? Tar tacksamt emot tips!

Hittade rosa muffinsformar som fick plats på kökshyllan. Så sött! Vårkänslorna har nog kommit för att stanna, nästan all snö på vägen är borta och det går att skymta gräsmattan.

Nu ska jag gå och bjuda storprinsen på en Resorb-drink, då magsjukan härjat här sedan igår kväll. Usch, detta är nog det vidrigaste man kan ha, ingen sömn och han får inte behålla någon mat, stackare!

Kram Anna

6 kommentarer:

HUSnrNIO sa...

Vackert och vårigt. Ger hopp även när det är nollgradigt och ingen sol utanföt mitt fönster. Hoppas ni kryar på er snabbt. Ha en trevlig söndagkväll.

Livet på kyrkstigen sa...

Gud så härligt med plusgrader:) det har vi inte haft än. Fina bilder du visar. Trevlig lördagkväll!

TUSEN VASER sa...

Det låter så härligt att er dröm om en gård gått i uppfyllelse.
vi letar också men det är inte så lätt att hitta när mycket ska stämma. Fin blogg du har!

Anonym sa...

Jag köpte också mårbacka igår och stod och funderade på om jag även skulle köpa ranunkler men hoppade över det eftersom dom dör så fort dom kommer innanför min dörrtröskel...så tyvärr kan jag säga att jag inte har några bra tips på att sköta dom där rackarna.

Kram och krya på sig (hoppas du slipper få magsjuka också)

Kram Anna

Stina sa...

Jag älskar rosa.;-) Kram Stina

Britt sa...

underbart med vår, solen lyser och man blir så lycklig!

Kram britt