söndag 31 januari 2010

Trädgårdsdrömmar

(lånad från viivilla.se)

Vi går i trädgårdstankar just nu. Planerar ritar upp och funderar. Hela vår tomt är på ca 3000 kvm, men det är inte riktigt hela som ska göras om. Först och främst är det trädgården runt boningshuset som ska fixas till. Bilden ovan symboliserar den känslan jag vill få till. Lummigt, gammaldags, torplikt, lättskött och det gör inget om det blir vildvuxen charm.

Pion, Schersmin, Syrén, Fläder, Äppleträd, Smultron, Vinbär, Krusbär, Hallon, Löjtnanshjärta, Lavendel, Akleja och kanske någon ros, gräs, barnvänligt.... Grusgång, stenlagd uteplats (gatsten) mm.

Har ni några trädgårdstips? Länkar? Inspiration? Förslag?

Kram i vinterkylan

♥ Anna ♥

3 kommentarer:

EN INREDOHOLIC sa...

Hej! Tack för dina fina ord om vårt hem! Japp det kommer nog bli fler kurser... JAg vet iaf att jag kommer ha en feng shui och trädgård i mars. Skriver alltid om det på bloggen och kommer göra utskick :)

Så jag ska ha dig i beaktande.
Kram
jannice

Lotta sa...

Oj va man längtar till sommaren när man ser din bild.
Har länkat till din blogg...hoppas det är ok.
Kram Lotta

Lillsnörpa sa...

Min syster och hennes man har en regnbågsrabatt. sju runda rabatter, 1,5m x 1m i diameter, fyllda med blommor i olika färger. En rabatt har blåa blommor i sig, en röda och oranga, en rosa, en lila, en svarta, en vita, en gula, en gröna. Så vackert!