måndag 4 april 2011

Drömmen om ett växthus

Jag har länge drömt om ett växthus med murad grund, möjlighet att sitta och äta en god bit mat och kunna förlänga sommaren en smula. Här skulle vi kunna odla eller bara förvara växter, som ett rum i trädgården. Jag har hittat några inspirerande bilder på nätet som jag tänkte dela med mig av:



Jag lånade bilden från en för mig ny blogg, Vita rosor och förgätmigej. En blogg välfylld med diverse tips. De har själva byggt sitt växthus av gamla fönster. Ett alldeles underbart fint växthus. Kika in hos Anna och njut!



Dessa två växthus har jag sparat i min inspirationsmapp, men jag minns inte riktigt var jag hittat dem :-(






Denna underbara bild hittade jag hos Trägårdsmästaren, hon kommer med fantastiska tips, kika in där!!


Ha en fortsatt skön vårkväll!


Kram Anna

2 kommentarer:

Drömmer om en lantlig stil i mitt hem sa...

Jättefina växthus du hade hittat. Själv har vi ju ett vanligt växthus men det ger så otroligt mkt när man går ut och skördar sina egna grönsaker eller det vi har odlat. Lyckat till men jakten på ett växthus.

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vad roligt att du gillar vårt växthus! Det var nog det bästa vi någonsin har gjort så jag kan varmt rekommendera er att bygga ett. Man har glädje av det från vår till sen höst! :0) Tack för att du länkade.

Kram/ Anna