tisdag 10 november 2009

Sovrum

Idag visar jag några bilder från vårt sovrum. Rummet har inte haft högsta prioritet när det gäller inredning och piff, men en del saker har kommit på plats.

Slag/Klaffbordet kommer att få agera som skrivbord/arbetsplats, "bara" för oss vuxna. Vi ska ha "vår egen" dator där, så får barnen skriva och spela (när den tiden kommer) på den andra datorn.

Jag har alltid varit fascinerad av bokstäver och att skriva fint. Jag upptäckte genom en annan bloggare, Jordgubbar med mjölk, en tjej som har skrivstil/textning som sitt yrke och konstart. Tjejen heter Ylva Skarp och hennes sida hittar ni här. Av henne köpte jag två namnskyltar till barnen som vi satt upp i farstun, samt den fina smyckesasken i zink. Jag hittade även ett par tavlor som jag gillade (och även sambon), de hade passat bra i vårt vardagsrum.

Lillprinsens feber har äntligen börjat gå ner, efter 7 dagar med hög feber så hoppas jag nu på en radikal vändning.... Idag var tanken att storprinsen skulle få sin andra spruta mot svininfluensan, den förvirrade mamman hade missat att det inte skulle ges någon andra spruta ännu. Men då tyckte ju klart sköterskan att mamman kunde få den istället, så nu sitter man här med ont i armen.

Kram Anna

3 kommentarer:

Snövita drömmar sa...

Hej!
Ser jätte fint ut på bilderna.
Hoppas ni håller er friska nu och att inte fler i familjen blir sjuka.
Ha en fin dag
Kram

VITA NYANSER sa...

Så FIIIINT!!! Ylva Skarp är jätteduktig, jag har lite av henne här hemma. Tack för peppningen att starta eget. Ja, det är bara ta sig i kragen och VÅGA = )!

Vad kul med mannen och det där med barn och kaniner, ja, det kommer nog forskning på det framöver....= )...hi,hi...eller att vi mammor mår MYCKET bra av dem.


Ha det bra!
Kram L-L

Jenny sa...

Hej Anna!
Åh vilket bedårande skrivbord,det är så fint med såna där ribbor:)

Vad skönt att din sons feber har börjat gå ner, hoppas han kryar på sig!

Ha en trevlig helg!

kram Jenny