tisdag 24 november 2009

Ljus



Ljus, ljus och åter ljus. Vi vill ha ljus! Jag är så trött på det mörka och dystra! Det är grått, regnigt och blåsigt här i Skåne. Längtar efter jul och snö. Även om de sistnämnda sällan går hand i hand nu för tiden.

Vi har i allafall smygstartat lite på julen, adventsstjärnor och ljusstakar har kommit fram. Den understa bilden visar gamla bakformar, som jag fått av min kära moster, i dessa satte jag värmeljus och placerades på ett fat. Pynt i all enkelhet, men med stor mysfaktor!

I fredags var jag ju på konsert och lyssnade och framförallt såg en alltid lika fantastisk Lars Winnerbäck! Underbart o fantastiskt!! Vi åt på en supergod middag på en bra restaurang i Malmö precis innan, tack för tipset Monica!

Ha det bäst!

Kram Anna

1 kommentar:

Snövita drömmar sa...

Tycket att ljusstaken du har i fönstret är sååå fin!

Ja vart är ljuset? Man blir tokig snart på detta mörker.

Kram på dig!!