tisdag 13 oktober 2009

Nybakade bullar

Idag har jag och barnen premiärbakat i vår nya Kitchen Aid ♥. Underbart goda vetebullar med solrosfrö. Så lätta att göra och inget går väl upp emot doften och smaken av nybakt bröd. Även om jag vanligtvis inte äter bröd (då jag äter enligt LCHF), så kunde jag inte motstå att smaka en bulle.

Storebror hjälpte till att ösa i ingredienserna, sedan orkade han inte mer utan gick för att vila. Lillebror däremot är ju pigg som en mört och hade mjöl precis överallt ;-)

Kram Anna ♥

9 kommentarer:

Anonym sa...

Mums så gott det ser ut :) Jag håller med dig, inget är så gott som hembakat bröd och ännu roligare blir det att baka när man har bra köksredskap :)

Jag tycker mycket om din blogg, jag kommer tillbaka :)

Kram Åsa

Ett hem på landet sa...

Mums va gott med hembakat bröd!
KRAM

Villa Carl Larsson sa...

Mm vad gott! Söt vetedeg? Hur gör du dem?

Kram Josefin

Gnistrande snö sa...

Mums så gott det ser ut och vackert är det också!
En sådan där Kitchen aid skulle jag också vilja ha :-)

Jättefin kommod i inlägget längre ned!

Kram
Katarina

Villa Nordåker sa...

Mums!

Jag äter också LCHF och kan rekomendera att baka Ooopsiebröd. Inte riktigt detsamma som nybakat bröd men ett väldigt bra substitut.

Kram
Malin

Gårdsromantik sa...

Såg så gott ut att magen knorrade till!!! :-)

Kram Maud

Britt sa...

det såg gott ut!
Va fint du har höstpiffat, brunt är så snyggt.

Kram britt

VITA NYANSER sa...

Du har en så himla fin blogg! Jag länkar till dig, hoppas det är okej! Jag är så avis på din kitchen aid....= )!!! Lycko dig, vit och snygg och gör gott bröd....mmmmmm.

Ha en skön fredag!
Kram L-L

Signe 1 sa...

Hej hittade hit via Lise-Lott, håller med henne, vilken fin blogg du har:-)! Åh kitchen aid, habegär, trots att jag inte kan baka *fniss*. Kram Sofia