tisdag 23 september 2008

Nattljus!

Storebror har börjat vakna på nätterna. Det finns tydligen läskiga monster på rummet o i garderoben. Ibland finns det konstiga djur som kommer o kryper på öronen. Eller så hittar han inte sin älskade kanin eller napp. Hur som helst så vill han ha det lite ljust på rummet. Vi har inte hittat någon bra lösning på det... Den ska ju både vara snygg och praktisk. Jag funderade på en ljusslinga, den kan väl ge ett mysigt sken, men blir den för varm?. Jag tar mer än gärna emot tips på nattljus!
Det hör ju till saken att vi varit ganska förskonade från vakna nätter. Båda barnen har sovit hela nätterna sen 2 månaders ålder. Endast varit vakna om de varit sjuka. Lillebror hade ju lite känningar av kolik och var ju vaken lite mer. Men det var ju inte så mycket.
Tipselitipsa gärna!
Kram /Anna

3 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Minna att det fanns sådana där söta lampor man stack in i uttaget.

Kram Maud

Villa Hemma sa...

Vår största kille hade en elak igelkott som bodde under hans säng. Det vet väl alla att igelkottar är onda varelser, eller?

Vi har ljusslinga, tänk bara på att fästa den så att barnet absolut inte kan få den om halsen... Sen har vi små spöken från ikea, de är ganska praktiska eftersom de kan användas utan sladd.

kram

IKT i min vardag sa...

Jag hittade en fin enkel nattlampa på Claes Ohlsson som man sticker direkt in i vägguttaget. Den kostade bara 49:-. Annars har ju IKEA har jag för mig.

Kram Linda