torsdag 29 september 2011

En känsla...


Jag kan fortfarande inte riktigt släppa konserten som jag var på i helgen. Den berörde verkligen. Längtar redan tills nästa gång....


Tills dess måste jag skaffa mig en bättre kamerautrustning. Jag känner mig begränsad! Idag fotar jag med min "gamla" Canon Eos 400 D, EFS 18-55 mm. Jag hoppas att någon kunnig kan svara på om jag kan "uppgradera" min nuvarande utrustning, eller jag måste satsa på något nytt? Jag vill kunna ta foto t ex på en konsert med lite dåligt ljus, på barnen och hundarna, på naturen, ja på det mesta alltså!


Jag funderade tidigare på ett fast 50 mm, f1,8, då det verkar prisvärt, men det räcker ju inte till allt. Jag inser att jag behöver en bra zoom också. Så jag tar tacksamt emot massor av bra tips!


Kram Anna




1 kommentar:

Att vara någons fru sa...

Kamerahuset är ju jättebra, det du behöver satsa på om du vill kunna fota i dåligt ljus är ett nytt objektiv (gärna macro).