söndag 21 mars 2010

Trädgårdstankar

(bilden är fotad ur tidningen Lantliv, från en annons av Remax mäklarbyrå.)

Vi har länge funderat och klurat över hurdant staket vi ska ha runt tomten. Vi vill ha något enkelt och lantligt och häromdagen hittade jag denna bilden, i senaste numret av Lantliv längst bak bland annonserna. Staketet på bilden skulle passa perfekt hos oss och grinden är ju bara så fin. Så här eller i allafall något snarlikt lär det nog bli. Vi måste kombinera detta staket med nät på insidan, för att hålla barn och hundar (och även andra djur) på rätt sida om staketet. Men med buskar så döljs det ganska bra.

Har ni något liknande eller någon bild på staket och grind så hojta!

Ha en skön söndag.... Nu nalkas VC-avslutning!

Tjing! /Anna

Ps. Tack för alla krya-på-er tankar och hälsningar. Nu har vi varit friska i en vecka och jag hoppas att det håller i sig!

5 kommentarer:

Malin - I min trädgård sa...

Härlig bild! Nää har tyvärr ingen bild att dela med mig av. Går själv i tankar kring staket och grind. Skulle vilja har en mer inbjudande ingång än vi har idag, men planket är väldigt effektivt mot insyn... Svårt med avvägningen funktion mot form.

Ha en skön söndag!

Kram M

Livet på kyrkstigen sa...

Jättefin bild, vi ska också sätta upp staket och grind till sommaren. Grind blir en sådan som du visar på bilden men staket är inte helt klart än... Kram

Mikaela sa...

Hej! Bröllopet är redan klappat och klart, gifter mig den 7 augusti. Men det blir en enkel tillställning, och visst är det fin inspiration!
Tack för snälla kommentarer i min blogg.
Kram Mikaela

Karro sa...

Hej. Tack för snälla ord om min blogg. Jag har ritningar på en sådan grind om du är intresserad? Men ni kanske ej vill snickra själva? Jag och grannen har pratat om ett ev ha en gind mellan våra tomter. Vi får se vad det blir men denna är ju absolut ett alternativ tycker jag.

Kram

hemmahosagge sa...

Kikar in och önskar dig en glad påsk. Kram Agnetha